Utazási feltételek
Utazási feltételek
A bárki által igénybe vehetÅ‘ személyszállÃtás céljából a Szolgáltató a menetrendben meghirdetett autóbusz járatokat közlekedteti, amelyek utazásra a menetrend szerinti lehetséges viszonylatokban, a megkötött személyszállÃtási szerzÅ‘dés szerint vehetÅ‘k igénybe.
A magatehetetlen vagy a szolgáltatás igénybevételére kÃsérÅ‘ nélkül nem képes személy, valamint a hat éven aluli gyermek a személyszállÃtási szolgáltatás igénybevételére kÃsérÅ‘ nélkül nem jogosult. Hat éven aluli gyermekek csoportos szállÃtása esetében minden tÃz gyermekre legalább egy kÃsérÅ‘nek kell jutnia. A kÃsérÅ‘vel utazó utasok járműben való elhelyezésérÅ‘l, valamint folyamatos felügyeletérÅ‘l a kÃsérÅ‘ köteles gondoskodni.
Az olyan fertőző beteg, akinek betegsége cseppfertőzés útján terjed a menetrend szerinti autóbuszjárattal nem utazhat.
A Szolgáltató az utazást megtagadhatja, illetve az utast az utazásból kizárhatja, ha az utas
- a)
- ittas vagy bódult,
- b)
- botrányosan viselkedik, vagy más módon a többi utast magatartásával zavarja,
- c)
- magatartásával vagy állapotával a közlekedés biztonságát, saját és utastársai testi épségét, egészségét, a jármű vagy berendezéseinek épségét, tisztaságát veszélyezteti,
- d)
- ruházatával, poggyászával, illetve magatartásával vagy más módon a járművet, utastársai ruházatát vagy az utasok poggyászát beszennyezheti,
- e)
- a járműbe kézipoggyászként be nem vihetÅ‘ tárgyat vagy nem szállÃtható állatot vitt be, illetve kÃsérel meg bevinni,
- f)
- a szolgáltatást jogosulatlanul veszi igénybe és menetjegyet felszólÃtásra vagy ellenÅ‘rzéskor sem vált,
- g)
- a személyszállÃtási szerzÅ‘dés megkötését tanúsÃtó vagy utazási jogosultságát más módon bizonyÃtó igazolást, illetve kedvezmény igénybevételére jogosÃtó igazolványát – felhÃvás ellenére – nem mutatja fel,
- h)
- a menetdÃj, a menetdÃj-különbözet vagy a pótdÃj megfizetését megtagadja, vagy a szolgáltató üzletszabályzatában foglalt utazási feltételeket nem tartja meg.
Menetjegyet kizárólag az autóbusz vezetőjénél (jegykezelő) lehet vásárolni, a járműre történő felszálláskor. Menetjegyek elővételben nem vásárolhatók.
Készpénzfizetés esetén az utasnak a fizetendÅ‘ összeget megfelelÅ‘ cÃmletű pénzeszközzel kell megfizetni. Az autóbuszvezetÅ‘ és a jegy- vagy bérletpénztáros pénzváltásra és nagycÃmletű pénzbÅ‘l visszaadásra nem köteles.
Az autóbuszvezetÅ‘nél vásárolt menetjegyrÅ‘l egyszerűsÃtett adattartalmú számlát az utas kérésére 10 napon belül az Ãœgyfélszolgálati irodában állÃtanak ki.
Az utazás úgy kezdhető meg, ha a bérlettel rendelkező utas bérletszelvényét, valamint a szükséges igazolványát a gépkocsivezetőnek ellenőrizhetően bemutatta.
A megállapÃtott menetdÃjon felül 5.000,- Ft pótdÃjat köteles fizetni, aki jegy nélkül, érvénytelen jeggyel, vagy érvénytelen utazási igazolvánnyal kÃsérli meg az utazást, illetve valamilyen kedvezményt jogtalanul vesz igénybe. A pótdÃj összege 2.500,- Ft-ra mérséklÅ‘dik, ha a helyszÃnen kifizetik. A pótdÃj összeg 500,- Ft-ra mérséklÅ‘dik, ha az utas egyébként rendelkezik a tárgyi idÅ‘szakra érvényes bérletjeggyel, és kettÅ‘ munkanapon belül a szolgáltató által megjelölt helyen és idÅ‘ben bemutatja.
1.500,- Ft helyszÃni pótdÃjat köteles fizetni, aki poggyásszal, ruházatával vagy más módon az autóbusz utasterét beszennyezi.
Elveszett, eltűnt menetjegyet, bérletet vagy más utazási igazolványt a Szolgáltató nem pótolja.
Az utasnak a leszállási szándékát a megállóhelyhez való közlekedéskor az erre szolgáló jelzőberendezés használatával, annak hiányában vagy üzemképtelensége esetén az autóbuszvezetővel való szóbeli közlés útján jeleznie kell. A leszállási szándék jelzésének elmulasztásából származó kárért a Szolgáltató nem felelős. Az autóbuszjárat végállomásra érkezésekor az utasoknak az autóbuszt el kell hagyniuk.
Törvény felhatalmazása alapján a Szolgáltató vagy megbÃzottja jogosult a személyszállÃtási szerzÅ‘dés teljesÃtésével összefüggésben az utazásban részt vevÅ‘, menetdÃjat meg nem fizetÅ‘ utas azonosÃthatósága, a személyhez kötött utazási jogosultság ellenÅ‘rzése, valamint az utazási kedvezmények igénybevétele jogszerűségének megállapÃtása céljából az utazásban részt vevÅ‘ utas azonosÃthatóságához szükséges adatok megismerésére.
Annak az utasnak, aki
- utazása alkalmával érvényesÃtett utazási igazolvánnyal nem rendelkezik, vagy érvényes utazási igazolvány nélkül utazik,
- a menetjegy váltását elmulasztotta,
- aki az ellenőrzés alkalmával érvényes utazási igazolványát nem mutatja fel,
- aki utazási igazolványt jogtalanul használ,
- kedvezményt jogtalanul vesz igénybe,
a teljes utazási viszonylatára érvényes menetdÃjat és pótdÃjat kell megfizetnie.
Az utas az autóbuszba kézipoggyászként egy személy által is könnyen hordozható 10 kg-nál nem nagyobb tömegű és egyik irányban sem terjedelmes (55xmx45cmx25cm) tárgyat vihet magával. A kézipoggyász összértéke az 50.000 Ft-ot nem haladhatja meg.
A Szolgáltató megtagadhatja olyan tárgy kézipoggyászként való szállÃtását, amely
- a)
- az utasoknak kényelmetlenséget okozhat,
- b)
- a járművet megrongálhatja vagy beszennyezheti.
A Szolgáltató felelős, ha az utas az autóbuszon való tartózkodása közben vagy a be-, illetve kiszállása alkalmával az utazással összefüggésben történt esemény következtében meghal, megsérül, testi vagy szellemi épségében egyéb károsodást (a továbbiakban együtt: károsodás) szenved.
A helyi közforgalmú menetrend szerinti autóbuszjáratok menetrendjét a Szolgáltató a megállókban kihelyezve, valamint www.tapolcaivgkft.hu cÃmű weboldalán teszi közzé.
Utasbaleset bekövetkezése esetén – amennyiben a körülmények ezt nem teszik lehetetlenné – az utas köteles a balesetet az autóbuszvezetÅ‘nek azonnal jelezni annak érdekében, hogy a bekövetkezés okai, és annak pontos körülményei a helyszÃnen tisztázhatók legyenek.
Az utasnak a balesetre vonatkozó bejelentését a lehető legrövidebb időn belül – akadályoztatás esetén legkésőbb az egészségügyi akadályoztatás megszűnését követően – meg kell ismételnie a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán, ügyintézési ideje alatt jegyzőkönyv felvételével.
Az Ãrásbeli panaszt, valamint a jegyzÅ‘könyvben rögzÃtett szóbeli panaszokat a Szolgáltató érdemben megvizsgálja. Annak eredményét és a tett intézkedéseket harminc napon belül Ãrásban közli a panasz benyújtójával. Amennyiben a Szolgáltató a panaszt elutasÃtja, azt megindokolja és Ãrásban tájékoztatást ad a panaszosnak arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltetÅ‘ testület eljárását kezdeményezheti és megadja azok elérhetÅ‘ségét.
Tapolcai Városgazdálkodási Kft